In the Area - The Outdoor Challenge

I forbindelse med at Coronavirus kom til Danmark, medførte det restriktioner for den enkelte borger, hvilket ligeledes afspejles i vores interviews. Her kan vi i forbindelse med udendørsaktiviteter konkludere, at folk har mistet motivationen til at komme ud, hvilket skyldes, at de ikke længere kan deltage i sociale arrangementer med deres familie og venner.

For at overkomme dette problem har vi forbindelse med Outdoor opgaven udarbejdet en digital løsning i form af en app.

Konceptet er en app, der tilbydes til alle former for SmartPhones og er lokationsbaseret, så den i første omgang kun tilbydes til Aarhus og omegn. Appens formål er at gøre brugerne opmærksomme på unikke og udfordrende oplevelser i ens lokalområde, og brugerne skal være med til at motivere hinanden igennem digitalt fællesskab.

Projektet omfatter:


In The Area

Der er udarbejdet 5 hoved touch-points i vores prototype: Aktivitet, Find rute, Mine Mål, Udfordre og Udforsk.

Aktivitet: Brugerne vælger at udføre aktiviteterne i denne funktion. Ruterne bliver efterfølgende gemt i databasen, og derefter kan andre besøgende se hvilke ruter, man færdes på, alt efter om man ønsker at dele det med andre eller ej.

Find Rute: Brugerne kan finde ruter som passer til deres præferencer og bydel, samt se hvilke ruter, der er meget populære.

Mine Mål: Der er mulighed for at sætte egne mål for brugere som er selvdisciplinerede.

Udfordringer: For brugere som har brug for et ekstra motivationsfaktor, så er der udarbejdet et udfordre element. De kan udfordre såvel kendte som ukendte på de forskellige ruter.

Udforsk: Der kan være brugere, som motiveres af at danne nye fællesskaber. Her får de muligheden for at oprette nye bekendtskaber og danne nye gå/løbe grupper, når de befinder sig i den samme bydel.

SoMe strategi Der er også blevet udarbejdet ny SoMe strategi i forbindelse med en kampagne og andet lign.